torsdag 29. juli 2010

Flomvarsel for Østlandet

Fordi regnet høljer ned har vi blitt nødt til å ta en pause fra maling. Derfor har vi tatt turen hjem. Forhåpentligvis blir det oppholdsvær i morgen (det melder yr akkurat nå i alle fall). I så fall drar vi ned til Larkollen over dagen og maler til langt utover kvelden.

I dag skal flisleggeren starte på badet i andre etasje, og mot slutten av neste uke skal rørleggeren inn for å gjøre sin jobb. Derfra håper vi det bare er snakk om dager før vi skal få overta sommerhuset vårt.

Vel hjemme har jeg vært på en skogstur for å titte etter skogens gull, og jeg møtes av store gule felt flere steder. Dagens kantarellfangst ble et par liter! Jeg kan virkelig kjenne hvordan lykken sprer seg i kroppen når jeg står foran et kantarellområde, for smørstekte kantareller tilhører en av sensommerens virkelig store matgleder.

Det meste av dagens fangst. Litt måtte jeg bare steke opp til lunsj:)


Ferdig smørstekte, og klare for å legges på en lun brødskive...

I skogen er det også mengder av blåbær , og så snart det har tørket opp noe er tiden inne for blåbærplukking…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar