fredag 20. november 2009

Hvilke lister skal vi ha?

Listene må stå i stil med øvrige detaljer i huset. Fotlister, karmlister samt taklister kan ikke være av den enkleste varianten og ikke heller for moderne. Formpressede lister holder vi oss langt borte fra. Tenker meg noe a la hva jeg hadde på Vikingagatan i Stockholm eller på Stensgaten i Oslo.

Fotlister:
70 mm (som vi har i huset vårt) synes jeg ikke passer i et i øvrigt skipperinspirert hus. Ønsker en noe bredere variant. Moelven har en list som er 16x95 (prof E5 lg.3660), men jeg vil ha noe som er ennå mer gammeldags. Kanskje en kombinasjonslist M712 som i og for seg bare er 15x070 mm.




Karmlist:
Karmlisten kan godt være noe smalere synes jeg. Her har Moelven en modell som heter M301 og er 15x70.

Taklist:
Her er det enklere å velge. M7 furu 21x70 er pen og passer fint til taket.

Se mer på Moelven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar